Incar Team | 2143 Kistarcsa, Szabadság Út 56. | +36/30 322-1410 | Kistarcsa, Ifjúság tér 1. | 70/605-0322 | incarteam@gmail.com | Nyitva tartás: Hétfő - Péntek : 8:00 - 18:00

Gépjárműszerviz

Az Incar Team két beállós szerelőmehelyében, egy aknás, és egy emelős álláson várja Ügyfeleit.

Olajcsere

Miért kell évente motor olajat cserélni? Mi mehet tönkre egy 1 évet használt pl./0W40 MOBIL1 NEW LIFE PROTECTION FORMULA/ olajban, ha még nem érte el a km csereperiódust?

(forrás: http://totalcar.hu/)

Nem minden autóban kell minden motorolajat évente cserélni, ezért a válaszom kicsit általánosabb lesz, és arra fog vonatkozni, hogy általában miért korlátozzák időben is a csereperiódust, nem csak kilométerben.

Az egyik oka a csere szükségességének az, hogy a használatba vett olaj minősége nem csak az alatt az idő alatt romlik, ameddig közlekedünk az autóval, hanem akkor is, amikor nem. Az olaj használatba vételekor ugyanis megindul az olaj oxidációja, amit a levegő, a hő és a motorolajba kerülő szennyeződések katalizálnak. Ez a kémiai folyamat nem áll le, amikor leállítjuk a motort.

Gondoljon úgy erre, mint arra, hogy az étel is megromlik egy idő után szobahőmérsékleten. Az olaj is "megromlik", csak ez nem olyan látványos és nem is olyan gyors folyamat. Egyes szakértők egyenesen azt az álláspontot képviselik, hogy az olajcsere-periódus meghatározásakor fontosabb az, hogy mennyi ideje lett az olaj használatba véve, mint az, hogy hány kilométert használták.

Ha ez utóbbi álláspontot túlzásnak is tartjuk, annyiban érdemes kiegyezni, hogy a gyártó által előírt csereperiódus időre vonatkozó részét is ugyanúgy be kell tartani, mint a kilométerre vonatkozót.

Két okot ígértem. A második ok az, hogy - ahogyan már itt a rovatban is sokszor leírtam - aki nem használja annyi kilométert az autóját a csereperiódus alatt, mint amennyi a kilométerben megadott csereperiódus, az valószínűleg az átlagnál rövidebb utakra használja.

A rövidebb utak több hideg üzemet, és nagyobb fajlagos (1 kilométerre vetített) terhelést jelentenek minden alkatrész (így az olaj) számára is. Nem véletlen, hogy a hosszú távokon üzemelő kamionokra vonatkozó olajcsere-periódus akár a 100 ezer kilométert is meghaladhatja: ott olyan hosszú, közel állandó sebesség mellett megtett utak vannak, amelyek nagyon kicsi fajlagos terhelést jelentenek.

Ennek az ellentéte igaz, ha keveset megyünk az autóval, ugyanis ilyenkor 1 kilométerre lényegesen nagyobb elhasználódás jut, amit az olajcsere-periódus szempontjából sem hagyhatunk figyelmen kívül.

- Olajdoki